3ο Γυμνάσιο

  Περιστερίου      

Τι ώρα είναι;

Europe, Athens

Login Form

Ο καιρός στο Περιστέρι

Αριθμός επισκεπτών

274
TodayToday26
YesterdayYesterday20
This_WeekThis_Week115
This_MonthThis_Month274
All_DaysAll_Days274

Αρχική

Φίλτρο
  • Εκδρομές

  • Σύλλογος Εκπαιδευτικών (2)

    Α/Α

    ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ

    ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

    ΘΕΣΗ ΕΥΘΥΝΗΣ

     
    1 ΚΑΝΕΛΛΟΣ ΠΕΤΡΟΣ ΓΥΜΝΑΣΤΗΣ (ΠΕ11)
     ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ  
    2 ΠΗΤΤΑ ΕΛΕΝΗ ΜΟΥΣΙΚΟΣ (ΠΕ16)  ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ  
    3 ΤΖΙΝΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΘΕΟΛΟΓΟΣ (ΠΕ01)    
    4 ΚΥΡΟΥΣΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΣ- (ΠΕ10) ΘΕΟΛΟΓΟΣ (ΠΕ01)    
    5 ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ(ΠΕ02)    
    6 ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ(ΠΕ02)    
    7 ΘΕΟΧΑΡΗ ΟΛΥΜΠΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ(ΠΕ02)    
    8 ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΣ ΝΙΚΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ(ΠΕ02)    
    9 ΜΠΑΛΤΑΔΑΚΗ ΕΥΤΥΧΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ(ΠΕ02)    
    10 ΣΙΟΥΖΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ(ΠΕ02)    
    11 ΜΠΑΤΑΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ(ΠΕ03)    
    12 ΚΟΛΛΙΝΙΑΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ(ΠΕ03)    
    13 ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ(ΠΕ03)    
    14 ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΦΥΣΙΚΟΣ (ΠΕ04.01)    
    15 ΤΣΑΒΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ  ΓΕΩΛΟΓΟΣ(ΠΕ04.05)    
    16 ΣΟΥΡΜΠΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΒΙΟΛΟΓΟΣ(ΠΕ04.04)    
    17 ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΠΟΛΥΞΕΝΗ ΓΑΛΛΙΚΩΝ(ΠΕ05)    
    18 ΤΣΟΥΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΓΓΛΙΚΩΝ(ΠΕ06)    
    19 ΝΤΟΒΛΕΤΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ  ΑΓΓΛΙΚΩΝ(ΠΕ06)    
    20 ΔΙΝΚΑ ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ(ΠΕ07)    
    21 ΚΩΣΤΗΡΗ ΟΛΓΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ(ΠΕ08)    
    22 ΒΟΓΙΑΤΖΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΗΣ(ΠΕ11)    
    23 ΣΚΟΥΤΑΡΗ ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΣ(ΠΕ10)    
    24 ΚΥΡΙΤΣΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ(ΠΕ15)    
    25 ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΣ(ΠΕ17)    
    26 ΚΟΝΣΟΥΛΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ  ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΣ(ΠΕ17)    
    27 ΔΑΝΙΚΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ(ΠΕ19)    
    28 ΓΑΛΑΝΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ  ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ(ΠΕ19)    

     ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:2017-2018

  • Δραστηριότητες 2014 - 2016

    ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Γ’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΟ «ΑΛΗΘΙΝΟ» ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΩΠΟ
    Οι μαθητές της Γ τάξης του Σχολείου μας για μια ακόμη φορά ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα Φορέων –Κέντρων Ημέρας απασχόλησης ατόμων με σωματικές και πνευματικές αναπηρίες καθώς και Δημόσιων Ειδικών Σχολείων και βρέθηκαν δίπλα σε αυτές τις ευπαθείς ομάδες συνανθρώπων μας.
    Την Τετάρτη 2/3/2016 όλη η Γ’ τάξη και την Παρασκευή 1/4/2016 οι μαθητές του Γ1 ανέλαβαν δράση στο Royal Bowling στο Μπουρνάζι ως εθελοντές. Κάποιοι από τους μαθητές ανέλαβαν την υποδοχή και την τακτοποίηση των συμμετεχόντων στους αντίστοιχους διαδρόμους, κάποιοι άλλοι τους κατηύθυναν και τους βοήθησαν στην επιλογή και ρίψη της μπάλας και άλλες ομάδες ανέλαβαν την βράβευση-απονομή μεταλλίων μετά τη λήξη των αγώνων.
    Πριν και κατά τη διάρκεια των δύο τουρνουά , οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν και να συνομιλήσουν με πολλά από αυτά τα άτομα ,να εκφράσουν τη χαρά τους μετά τις αυθόρμητες εκδηλώσεις αγάπης «των παιδιών» προς τα πρόσωπά τους (ένθερμους εναγκαλισμούς και πανηγυρισμούς σε κάθε επιτυχημένη προσπάθεια), να ενδιαφερθούν για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συνάνθρωποί μας, να προβληματιστούν για τη ζωή και την εκπαίδευση τέτοιων ατόμων αλλά και να διδαχθούν ταυτόχρονα από αυτά τα άτομα για το ανεκτίμητο δώρο της ζωής και την τεράστια δύναμη της θέλησης.
    ¨Ένα διαφορετικό μάθημα , ένα μάθημα ζωής που έβαλε τους μαθητές σε σκέψη αλλά και τους έκανε να εκτιμήσουν αυτά τα οποία έχουν και θεωρούν δεδομένα.
    ¨Ένα μάθημα εκτός σχολείου ,που ευαισθητοποίησε και βοήθησε τους μαθητές στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων , τους οδήγησε στην ενσυναίσθηση και για κάποιους περισσότερο συνειδητοποιημένους άνοιξε το πεδίο για μελλοντικές επαγγελματικές αναζητήσεις.
    Η Διεύθυνση και οι καθηγητές του Σχολείου δέχθηκαν συγχαρητήρια τόσο για την άριστη συμπεριφορά και παρουσία των μαθητών όσο και την επαγγελματική προσέγγιση των συγκεκριμένων δράσεων.
    Είμαστε όλοι υπερήφανοι για τους μαθητές μας.

    https://flic.kr/s/aHskxyfKEy

     

     

     


     

    Εργασίες παιδιών στο μάθημα της οικιακής οικονομίας.

     

     

     

     


     

    ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ….ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ

     

    Φαινόμενο θερμοκηπίου, όξινη βροχή, χωματερές, ευτροφισμός…..

    Λέξεις που όλοι έχουμε ακούσει και χτυπάνε το καμπανάκι του συναγερμού για το περιβάλλον και την υγεία του πλανήτη. Πριν από ένα, ενάμιση μήνα στο μάθημα της Βιολογίας Β΄ Γυμνασίου αποφασίσαμε να μελετήσουμε αυτά και μερικά ακόμα περιβαλλοντικά προβλήματα με λίγο διαφορετικό τρόπο…

    Το μάθημα δεν θα το παρέδιδε η καθηγήτρια αλλά οι μαθητές που εργαζόμενοι σε ομάδες θα αναλάμβαναν την παρουσίαση συγκεκριμένων θεμάτων.

    Κι επειδή όταν τα παιδιά έχουν μεράκι κάνουν φοβερές δουλειές (άσε που χειρίζονται τους υπολογιστές καλύτερα από μας…) συγκεντρώνουμε εδώ κάποιες από τις εργασίες που παρουσίασαν σε power point οι ομάδες του Β3.

    Για να μην αδικήσουμε και άλλους μερακλήδες να αναφέρουμε το μικρό θεατρικό που οργάνωσαν κορίτσια του Β1 για να παρουσιάσουν το φωτοχημικό νέφος σαν συνταγή μαγειρικής σε πρωινάδικο και τα πειράματα προσομοίωσης που έψαξαν και παρουσίασαν οι μαθήτριες του Β2.

     

    Η υπερήφανη καθηγήτρια,

    Ι.Μενδώνη

     

     

     

     

     

     

     


     

    To 3o Γυμνάσιο παρακολούθησε μία «διαφορετική» Παράσταση

    Dialogue in the dark

    Στα πλαίσια του εγκεκριμένου ευρωπαϊκού προγράμματος ErasmusKA1 ‘Διαπολιτισμικότητα: Mια πρόκληση για το σήμερα, μια ευκαιρία για το αύριο, οι μαθητές του 3ου Γυμνασίου επισκέφτηκαν τη Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου το θέατρο Badmintonκαι συμμετείχαν στο πρωτοποριακό δρώμενο Dialog in the dark με στόχο την ευαισθητοποίηση σχετικά με τη διαφορετικότητα και τους κοινωνικούς φραγμούς. Στους ειδικά διαμορφωμένους χώρους της εγκατάστασης, προσομοίωση του κέντρου της Αθήνας, αντιστράφηκαν οι ρόλοι: οδηγοί με μειωμένη ή χωρίς όραση συνόδευσαν τους μαθητές μας στο απόλυτο σκοτάδι σε μια βόλτα στο κέντρο της πόλης. Στην βόλτα μας, διάρκειας 60 λεπτών, οι τυφλοί οδηγοί έγιναν τα ‘’μάτια’’ μας. Κινηθήκαμε καθοδηγούμενοι από τη φιλική φωνή του οδηγού μας, από μυρωδιές, ήχους, ψηλαφώντας χάρτες, αγγίζοντας φυτά, αισθανόμενοι τους άλλους γύρω μας, έχοντας ενεργοποιήσει όλες τις αισθήσεις πέρα της όρασης. Αφού περπατήσαμε στον Εθνικό Κήπο όπου νιώσαμε το δροσερό αεράκι, ακούσαμε τιτιβίσματα πουλιών και μυρίσαμε το χορτάρι κατευθυνθήκαμε στο σταθμό του Συντάγματος. Εκεί ακυρώσαμε εισιτήριο και μπήκαμε στο μετρό, αποβιβαστήκαμε στο Μοναστηράκι όπου μας κατέκλυσαν μυρωδιές μπαχαρικών. Περάσαμε από τα γνωστά μας μαγαζάκια, τώρα όμως δε βλέπαμε αλλά αγγίζαμε τα καρύδια στους πάγκους και τα καλοκαιρινά σανδάλια! Η βόλτα μας τελείωσε σε ένα παραδοσιακό καφενείο, όπου συζητήσαμε ανοιχτά με τους οδηγούς μας για την πραγματικότητα τους. Στο σκοτάδι είδαμε με ‘άλλα μάτια’ και συνειδητοποιήσαμε ότι υπάρχει μια διαφορετική ζωή, αλλά ουσιαστικά διαφορετικότητα δεν υφίσταται. Δεν έχει χαρακτηριστεί άδικα από το διεθνή τύπο ως μια φιλοσοφική εμπειρία.

    Από τις πιο ωραίες εμπειρίες της ζωής μου. Ήταν ΜΟΝΑΔΙΚΑ!!!!!!!Μπάτσης

    Ήταν πολύ ωραία γιατί έμαθα, πώς ζουν οι άλλοι άνθρωποι που δεν έχουν όραση. Ήταν τέλεια. Φωτεινή Μπεχράκη

    Ένιωσα πολύ άβολα όταν σκεφτόμουν ότι εγώ έχω κάτι που νομίζω ότι είναι συνηθισμένο και καθημερινό, ενώ μερικοί άνθρωποι δεν το έχουν. Έφη

    Πέρασα πολύ ωραία. Τη στιγμή που μπήκαμε στο σκοτάδι μπορούσαμε να δουλέψουμε περισσότερο με τις άλλες αισθήσεις. Κ.Α

    Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία και μοναδική. Όλες οι δραστηριότητες που κάναμε εκεί με βοήθησαν να καταλάβω, πόσο διαφορετικά ζουν κάποιοι άνθρωποι. Μαρία

    Όλα τα σημεία μου άρεσαν, μα πιο πολύ προτίμησα τη στιγμή που ήμασταν στο μετρό. Ήταν απίστευτα, ήταν τόσο αληθινό μόνο που δε βλέπαμε. Η εκδρομή ήταν τέλεια. Δε βλέπω την ώρα να ξαναπάω. Γιώργος Κωνσταντόπουλος

    Φωτογραφίες: https://www.flickr.com/photos/129685086@N06/16589762530

    https://www.flickr.com/photos/129685086@N06/16776057342

     


     

    Eπίσκεψη στο ΙΕΚ Δέλτα

    Στο πλαίσιο του εγκεκριμένου Ευρωπαϊκού Προγράμματος Comenius μαθητές του σχολείου μας με 3 καθηγητές πραγματοποίησαν επίσκεψη στο ΙΕΚ Δέλτα. Εκεί αφού παρακολούθησαν ολιγόλεπτη παρουσίαση για τις επαγγελματικές διεξόδους που τους παρέχει αυτός ο οργανισμός, ξεναγήθηκαν στους χώρους της σχολής και παρακολούθησαν σεμινάριο σχετικά με την Μεσογειακή Διατροφή. Στη συνέχεια μαζί με τους σεφ τις σχολής μαγείρεψαν ελληνικά φαγητά τα οποία και δοκίμασαν.
    Οι μαθητές μετά από αυτή την επίσκεψη θα ετοιμάσουν την εργασία «Γαστρονομικοί Θησαυροί της χώρας μου» την οποία και θα παρουσιάσουν στις 9 Μαρτίου στο Dusseldorf της Γερμανίας στο πλαίσιο του Comenius.

     

     

    ATH SIEMENS

     

     


     

    14/1/2015    ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΑΠΟΥΝΙΟΥ

     Στα πλαίσια του μαθήματος project της β΄τάξης του 3ου γυμνασίου Περιστερίου «Η μεσογειακή διατροφή στην ζωή μας» οι μαθητές του τμήματος Β2 παρασκεύασαν το δικό τους σαπούνι.
    Κοινή δράση της ομάδας:
    ΣΑΠΩΝΟΠΟΙΗΣΗ
    Η σαπωνοποίηση είναι η χημική αντίδραση εστέρων λιπαρών οξέων (γλυκεριδίων των οξέων) που βρίσκονται στα λάδια, με το υδροξείδιο του νατρίου. Τα προϊόντα είναι άλας νατρίου (σαπούνι) και γλυκερίνη.
    Το σαπούνι έχει τις ρίζες του στην Αρχαία Ελλάδα. Στο νησί της Λέσβου, που θυσιάζονταν ζώα προς τιμή των θεών. Τα συγκεκριμένα ζώα αποτεφρώνονταν, στάχτες από σκληρό ξύλο συγκεντρώνονταν. Περνώντας τα χρόνια οι συγκεκριμένες στάχτες αναμειγνύονταν με τα υπολλείματα των θυσιαζόντων ζώων. Λέγεται ότι μετά από μιά δυνατή βροχή εμφανίστηκε ένα κίτρινο μείγμα από το βουνό των σταχτών και βρήκε το δρόμο κάτω από το λόφο όπου βρισκόταν ο ναός. Οι ντόπιες γυναίκες πλένοντας τα ρούχα τους στο τοπικό ποτάμι, πρόσεξαν ότι τα ρούχα τους ήταν καθαρότερα όταν το ποτάμι ήταν κιτρινωπό.
    Το σαπούνι χρησιμοποιείται κυρίως για το πλύσιμο, το ατομικό μπάνιο και τον καθαρισμό. Σαπούνια χρησιμοποιούνται συνήθως σε κλωστοϋφαντουργικά εργοστάσια νηματουργίας, ενώ είναι σημαντικό συστατικό των λιπαντικών.
    ΣΥΝΤΑΓΗ ΣΑΠΩΝΟΠΟΙΗΣΗΣ
    Εμείς φτιάξαμε το δικό μας σαπούνι. Στο εργαστήριο τεχνολογίας χρησιμοποιήσαμε όργανα και υλικά χημείου.
    ΥΛΙΚΑ
    Λάδι (ελαιόλαδο και λάδι καρύδας) 330ml
    Καυστική σόδα 51g
    Νερό 260g
    Αιθέρια έλαια 5-6 σταγόνες
    ΕΡΓΑΛΕΙΑ
    Ζυγαριά
    Αναδευτήρας
    Δοχείο (πλαστικό)
    Καλούπια
    ΕΚΤΕΛΕΣΗ
    1) Σε κατάλληλη ζυγαριά ζυγίσαμε την καυστική σόδα (ΝαΟΗ). Προσοχή με γάντια γιατί καίει τα χέρια.
    2) Ανακατέψαμε το νερό με καυστική σόδα μέχρι το μείγμα να γίνει διαυγές. Με γυαλιά και γάντια γιατί εκλύεται θερμότητα και ατμοί που ερεθίζουν τα μάτια.
    3) Ρίχνουμε σιγά-σιγά και ανακατεύουμε την σόδα μέσα στο λάδι.
    4) Συνεχίζουμε να ανακατεύουμε μέχρι το μείγμα ν΄αρχίζει να πήζει μέχρι ν΄αποκτήσει παχύρευστη υφή.
    5) Σ΄αυτό το στάδιο ρίχνουμε εάν θέλουμε αιθέρια έλαια που θα δώσει μια διακριτική μυρωδιά στο σαπούνι μας.
    6) Αδειάζουμε το μείγμα σε καλούπια όπου θα μείνει για δύο μέρες ώστε να πήξει.
    7) Ξεκαλουπώνουμε μετά από δύο μέρες και αφήνουμε τις μπάρες σαπουνιού σε ανοιχτή επιφάνεια.
    8) Το σαπούνι είναι έτοιμο για χρήση μετά από ωρίμανση δύο μηνών.

    Γιά φωτογραφίες εδώ: https://www.flickr.com/photos/129685086@N06/sets/72157648740596353


     

     

    23/12/2014  ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΟ

    Είναι αλήθεια πώς τέτοια ανταπόκριση δεν περιμέναμε…

    ΄Ηταν αρκετἠ μια κουβέντα της υποδιευθύντριας…

    Πώς τρέξανε έτσι; Πού τα βρήκαν;

    Γέμισαν το σχολείο με τρόφιμα για το κοινωνικό παντοπωλείο του Δήμου.

    Έτσι στις 23 Δεκεμβρίου τα παρέλαβαν από το σχολείο μας ο Αντιδήμαρχος παιδείας κος Θεοδωράκος Ανταστάσιος και η πρόεδρος του 3ου διαμερίσματος κα Πήττα Ευγενία.

    Να σημειώσουμε πώς τα τρόφιμα ήταν τόσα πολλά που χρειάστηκε και το κατάλληλο μεταφορικό μέσο για τη μεταφορά τους.

     

  • Γιορτές

    Γιορτές – εκδηλώσεις

    H ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ

     

     


     

    H ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ 17 ΝΟΕΜΒΡΗ 2015

    PB170029

    PB170041

    PB170035

    PB170031

    PB170036

    PB170034

     

     

  • Εκπαιδευτικά προγράμματα

    ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2015-2016
    ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
    1)ΜΑΥΡΟ ΘΕΑΤΡΟ: «το ποτάμι». Υπεύθυνοι καθηγητές: Σπυριδούλα Σκούταρη , Μαρκαντωνάκη Ελένη. Η πρώτη παράσταση θα γίνει στις 5 Φεβρουαρίου του 2016 στην «Ξυλοτεχνία» του δήμου Περιστερίου.
    2)ΘΕΑΤΡΟ: «Το τραίνο» του Λένου Χρηστίδη. Υπεύθυνοι καθηγητές: Μαστοράκος Νίκος, Μαρκαντωνάκη Ελένη
    ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
    «Ποτάμι πηγή ζωής». Υπεύθυνοι καθηγητές: Πέζου Γεωργία, Μενδώνη Ιωάννα, Πρασιώτη Νερίνα
    ΑΓΩΓΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ
    «Η τέχνη ως επάγγελμα μέσα από την οπτική του κινηματογράφου». Υπεύθυνοι καθηγητές Κυρίτση Νατάσα, Δασκάλου Νικολέτα.

     


     

     

     

  • Νοέμβριος 2015

    Archives for : Νοέμβριος2015

    ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

    Σας προσκαλούμε την Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2015 και ώρα 17.30μ.μ. στο σχολείο, για συζήτηση θεμάτων που αφορούν την Γ’ τάξη, όπως η τριήμερη εκδρομή, το κόστος της οποίας υπολογίζεται σε περίπου 150 ευρώ, η συμπεριφορά των μαθητών στο σχολείο, η προετοιμασία για το λύκειο κ.α.

    Η ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

     

    Έπεσε η αυλαία για το Ευρωπαικό Πρόγραμμα Comenius

    Η τελευταία συνάντηση στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Comenius έλαβε χώρα στην Αλεξάνδρεια της Ρουμανίας (3-5/06/15) και φιλοξενήθηκε στο Γυμνάσιο Mihai Viteazul, όπου παραβρέθηκαν η συντονίστρια του προγράμματος και μια καθηγήτρια από το 3ο Γυμνάσιο Περιστερίου.
    Η πτήση προς Βουκουρέστι σύντομη. Προορισμός, το ορεινό χειμερινό θέρετρο Ποιάνα Μπράσοβ, σημείο συνάντησης όλων των αποστολών. Η διαδρομή προς τα Καρπάθια μαγευτική. Φτάνοντας μεσάνυχτα στο θέρετρο μας υποδέχθηκαν οι φίλοι μας υπό το φως του φεγγαριού.
    Το τοπίο που αντικρίσαμε το πρωί μας έκοψε την ανάσα. Βρισκόμασταν στην καρδιά των Καρπαθίων! Πρώτος μας σταθμός στο Μπρασόβ της Τρανσυλβανίας το κάστρο Μπραν ή κάστρο του Κομή Δράκουλα, ένα από τα πιο δημοφιλή αξιοθέατα της Ρουμανίας. Εδώ μάθαμε ότι ο Κόμης Δράκουλας ή Βλαντ Ντρακούλ ο Τρίτος, πραγματικά υπήρξε ως Πρίγκιπας της Βλαχίας, εθνικός ήρωας και κατά κόσμον γνωστός ως «Βλαντ ο Παλουκωτής» λόγω των «ιδιαίτερων» μεθόδων που χρησιμοποιούσε ενάντια στους εχθρούς του. Ο Βλαντ Ντρακούλ γεννήθηκε το 1431 στην Τρανσυλβανία, μια ορεινή περιοχή στη σύγχρονη Ρουμανία .
    Επόμενος σταθμός το μαργαριτάρι των Καρπαθίων, το θέρετρο Σινάια, πατρίδα πολλών βασιλιάδων της Ρουμανίας. Εκεί ξεναγηθήκαμε στα κάστρα Πέλες και Πέλεσορ. Το πολυτελές κάστρο Πέλες υπήρξε θερινή κατοικία του Καρόλου Ι (1883) και το πιο διακριτικό κάστρο Πέλεσορ σε στυλ art nouveau ήταν το γαμήλιο δώρο του βασιλιά στον ανιψιό.
    Γεμάτοι εικόνες πήραμε το δρόμο της επιστροφής στην Αλεξάνδρεια.
    Την τελευταία μέρα στο Γυμνάσιο Mihai Viteazul η υποδοχή από τους μικρούς μαθητές με την εξαιρετική χορωδία τους ήταν συγκινητική, καθώς τραγούδησαν σε όλες τις γλώσσες του προγράμματος συνθέσεις καταξιωμένων ευρωπαίων συνθετών. Οι μεγαλύτεροι μαθητές μας προσέφεραν με περηφάνια τυπικά εδέσματα των χωρών του Προγράμματος που ετοίμασαν μόνοι τους σε ένα όμορφα διακοσμημένο χώρο με παραδοσιακές στολές.
    Οι μαθητές εργάστηκαν ξεχωριστά σε μεικτές ομάδες και μυήθηκαν στο origami – στην καλλιτεχνία διπλώματος χαρτιού.
    Η ομάδα των καθηγητών εργάστηκε πάνω στην αξιολόγηση του προγράμματος, συζητώντας και εξετάζοντας διεξοδικά την επίτευξη των άμεσων και έμμεσων στόχων.
    Στο τέλος της διετούς μας διαδρομής, στο κλείσιμο του προγράμματος Comenius οι άμεσοι στόχοι που μπορούμε να πούμε ότι επετεύχθησαν είναι οι παρακάτω:
    – η απόκτηση διαπολιτισμικής ευαισθητοποίησης,
    -η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων για την προσωπική ανάπτυξη,
    -η δραστηριοποίηση των συμμετεχόντων ως ενεργών πολιτών,
    -η προαγωγή ίσων ευκαιριών στη εκπαίδευση,
    -η προαγωγή εκμάθησης ξένων Γλωσσών και της χρήσης ΤΠΕ
    Αναμφισβήτητα το ευρωπαϊκό πρόγραμμα στο οποίο συμμετείχε τα δυο τελευταία χρόνια το 3ο Γυμνάσιο Περιστερίου πρόσφερε ποκίλες παιδαγωγικές εμπειρίες και ερεθίσματα τόσο στους εκπαιδευτικούς όσο και στους μαθητές. Αποτέλεσε το κίνητρο για επικοινωνία μεταξύ των ευρωπαϊκών σχολείων ,τη συνειδητοποίηση από όλους ότι ανήκουμε σε μια ευρωπαϊκή οικογένεια διατηρώντας τη διαφορετικότητά μας από τη μία και ενισχύοντας την ενότητά μας από την άλλη.

    Ο κύριος σκοπός του είναι να προωθήσει το ενδιαφέρον για την Ευρωπαϊκή ιστορική κληρονομιά και την ίδια ώρα να ενισχύσει την ταυτοποίηση της τοπικής και της Ευρωπαϊκής κοινότητας, με την έννοια της ενότητας στην ποικιλομορφία (In varietate Concordia). Η ποικιλομορφία αποτελεί κρίσιμο αντίβαρο στην τάση απώλειας της ταυτότητας και των πολιτισμικών ριζών στην εποχή της παγκοσμιοποίησης. Η ενότητα δίνει έμφαση στις κοινές Ευρωπαϊκές μας αξίες που είναι αποτέλεσμα της κοινής μας κληρονομιάς από την αρχαιότητα ως σήμερα.
    Απαραίτητο μέρος της προσέγγισης αυτής αποτελούν οι κινητικότητες των μαθητών και των καθηγητών στην Ευρώπη μαζί με τη χρήση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας. Μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης συμμετείχαν σε δραστηριότητες σε πολυεθνικές ομάδες και αποκτησαν ενεργές, βιωματικές εμπειρίες εξερευνώντας, αξιολογώντας, χαρτογραφώντας, συναντώντας εθελοντικές ομάδες, ασχολούμενοι με τη μουσική, το χορό και την τέχνη. Τα αποτελέσματα αυτά φτάνουν στη σχολική κοινότητα μέσω παραδοτέων όπως ιστοσελίδες, εκθέσεις, ιδέες για σχέδια μαθημάτων, γιορτές της «Ευρωπαϊκής μέρας», εργαστήρια και παρουσιάσεις.
    Όμως τα Ευρωπαϊκά σχέδια του 3ου Γυμνασίου δεν σταματούν εδώ.
    Το σχολείο συνεχίζει με 2 νέα προγράμματα Erasmus+KA1, Erasmus+KA2 και ελπίζει να εμπλέξει περισσότερους μαθητές, εκπαιδευτικούς και φορείς της τοπικής κοινωνίας.