3ο Γυμνάσιο

  Περιστερίου      

Κυκλοφοριακή Αγωγή-Θεματική Εβδομάδα

Το  Σχολείο μας από την Τρίτη 20/2/2018 μέχρι και την Παρασκευή 23/2/2018  υλοποίησε την Θεματική Εβδομάδα.

Ένα από τα θέματα ήταν και η Κυκλοφοριακή Αγωγή.

Την Τετάρτη 21/2/2018 οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου και την Πέμπτη 22/2/2018 οι μαθητές της Β’ Γυμνασίου περπάτησαν μέχρι το Άλσος Περιστερίου, όπου συμμετείχαν σε δράσεις και βιωματικά παιχνίδια με σκοπό την γνωριμία και την εξοικείωσή τους με τον ΚΟΚ. 

Το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής που βρίσκεται στο χώρο του Άλσους πλημμύρισε από τις φωνές και τον ενθουσιασμό των μαθητών του σχολείου μας, οι οποίοι ξεχύθηκαν στους χώρους του πάρκου με σκοπό να βρουν τις σωστές απαντήσεις και να συμπληρώσουν τα φυλλάδια εργασίας που είχαν διανεμηθεί νωρίτερα σε κάθε τμήμα.

Μέσα από τη συνεργασία και την ομαδικότητα γνώρισαν τα κυριότερα σήματα οδικής κυκλοφορίας που συναντούν καθημερινά στους δρόμους, κατάφεραν να καταμετρήσουν όσα βρίσκονται στο πάρκο και να τα χωρίσουν σε κατηγορίες (απαγορευτικά, κινδύνου, υποχρέωσης)  και διαγωνίστηκαν στην ορθότητα αλλά και στην ταχύτητα  τοποθέτησης αυτών σύμφωνα με ένα κατάλογο που είχε κατασκευαστεί για αυτό το σκοπό. Στο τέλος το κάθε τμήμα χωριστά κλήθηκε να κατασκευάσει το δικό του σήμα (υποχρέωσης, απαγόρευσης ή κινδύνου) που θεώρησε απαραίτητο να υπάρχει στο χώρο του σχολείου.

Η εφευρετικότητα, η δημιουργική σκέψη αλλά και η καλλιτεχνική αποτύπωση των ιδεών των μαθητών πραγματικά κατέπληξε τους καθηγητές που τους συνόδευσαν στο Άλσος Περιστερίου, το οποίο παραχωρήθηκε από το Δήμο Περιστερίου στο Σχολείο μας για να πραγματοποιήσουμε τη δράση μας.

Εκπαιδευτική Εκδρομή στα πλαίσια του προγράμματος "Αναζήτηση και καταγραφή πυκνωτών φυσιογνωμίας διαφόρων ελληνικών πόλεων και περιοχών"

Έκθεση πεπραγμένων εκπαιδευτικής εκδρομής στην Άμφισσα

Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης 3ου Γυμνασίου Περιστερίου: «Αναζήτηση και καταγραφή πυκνωτών φυσιογνωμίας διαφόρων ελληνικών πόλεων και περιοχών»

Αντικείμενο του προγράμματος είναι η «Ταυτότητα και η Φυσιογνωμία των ελληνικών πόλεων και περιοχών». Η ταυτότητα και η φυσιογνωμία μιας πόλης είναι ένα ζήτημα πολυδιάστατο. Μπορεί διαφορετικές πόλεις να μοιράζονται κοινά χαρακτηριστικά αλλά έχουν και στοιχεία που τις διαφοροποιούν και τους προσδίδουν τη μοναδικότητά τους. Αυτά τα στοιχεία είναι που αναζητάμε με  αυτό το πρόγραμμα. Μια τέτοια  έρευνα, πέρα από το γεγονός ότι αναδεικνύει πτυχές μιας πόλης, είναι και  ένας τρόπος που μπορεί να ανοίξει νέους ορίζοντες στους μαθητές, να τους ευαισθητοποιήσει σε περιβαλλοντικά θέματα και να βοηθήσει κατά κάποιον τρόπο κάθε αναπτυξιακή προσπάθεια.

Στα πλαίσια λοιπόν αυτού του προγράμματος, πραγματοποιήσαμε διήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΚΠΕ Άμφισσας, στις 13-14/2/2018, με θέμα: «Ελιά το δώρο των θεών στη Φωκική Γη».

 Και οι δύο μέρες  κύλησαν ομαλά και δεν αντιμετωπίσαμε κανένα απολύτως πρόβλημα. Οι εκπαιδευτικοί στόχοι του προγράμματος εκπληρώθηκαν στο ακέραιο. Η συνεργασία των μαθητών με τους συμμαθητές τους, με τους συνοδούς καθηγητές, αλλά και με τα μέλη του ΚΠΕ  ήταν άψογη. Τα παιδιά σε όλες τις δράσεις έδειξαν συνέπεια και τήρησαν όλους τους κανόνες που είχαν τεθεί. Επίσης απέκτησαν καινούριες εμπειρίες και γνώσεις και ενισχύθηκε η ευαισθητοποίησή τους σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος.

Αναλυτικότερα 

Θεωρήσαμε καλό  και ενδιαφέρον για τους μαθητές να ξεκινήσουμε την εξερεύνηση του Δελφικού τοπίου από το αρχαιολογικό μουσείο των Δελφών. Η ξενάγηση έγινε από μέλος του ΚΠΕ, που μας περίμενε εκεί  και ήταν ενδιαφέρουσα.

Οι Δελφοί, ένα από τα τρία κορυφαία αρχαιολογικά μνημεία της Ελλάδας, καθώς και η ευρύτερη περιοχή των Δελφών, πολλαπλά αναγνωρισμένη και προστατευόμενη  από Εθνικές και Διεθνείς αποφάσεις, με δύο ξεχωριστές αναγνωρίσεις από την UNESCO, αποτελούν διεθνώς κορυφαίο, γνωστό και αναγνωρίσιμο  προορισμό και ως εκ τούτου ενέχουν έναν δυναμικό αναπτυξιακό χαρακτήρα.  

Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε ένα εργοστάσιο επεξεργασίας και  τυποποίησης βρώσιμης ελιάς. Μας δόθηκε η ευκαιρία να ενημερωθούμε από ένα γεωπόνο και στέλεχος της εταιρείας για τη δράση, τον τρόπο συσκευασίας και τις προοπτικές της βρώσιμης ελιάς στις Ευρωπαϊκές αγορές. Οι μαθητές πληροφορήθηκαν για τις διάφορες ειδικότητες που απασχολούνται στο εργοστάσιο και είδαν από κοντά τις συνθήκες εργασίας τους.

Ο επόμενος σταθμός μας ήταν ο Ελαιώνας της Άμφισσας.  Ο  Ελαιώνας της Άμφισσας είναι ο μεγαλύτερος συνεχόμενος της χώρας και ανήκει στο περίφημο Δελφικό Τοπίο. Τα παιδιά είδαν τα υπεραιωνόβια ελαιόδεντρα, έμαθαν για την καλλιέργεια και τους εχθρούς της ελιάς καθώς και για την περιορισμένη χρήση φυτοφαρμάκων που καταστρέφουν το περιβάλλον και εξερεύνησαν το οικοσύστημα του ελαιώνα, δηλαδή τη χλωρίδα και την πανίδα της περιοχής.

Ακολούθησε τακτοποίηση στα δωμάτια του ΚΠΕ και ξεκούραση. Το βράδυ μάθημα στο εργαστήριο διερευνητικό και  βιωματικό  με  θέμα  «Η ελιά στο χώρο και στο χρόνο», επίδειξη παρασκευής σαπουνιού και ομαδικές εργασίες. Ο καθένας μπήκε σε μια ομάδα ανάλογα με τις δεξιότητες  και τα ενδιαφέροντά του. Τα παιδιά συνεργάστηκαν μεταξύ τους και με τους καθηγητές και έφτιαξαν κάποιες εργασίες σχετικά με τους θεματικούς άξονες του προγράμματος, τις οποίες παρουσίασαν το πρωί της δεύτερης ημέρας. Κουράστηκαν βέβαια αλλά και διασκέδασαν και ανέλαβαν πρωτοβουλίες και συνεργάστηκαν και έμαθαν πολλά καινούρια πράγματα.

Διαβάστε περισσότερα: Εκπαιδευτική Εκδρομή στα πλαίσια του προγράμματος  "Αναζήτηση και καταγραφή πυκνωτών φυσιογνωμίας...

Θεατρική Παράσταση "Η ιστορία του γάτου που έμαθε σ’ ένα γλάρο να πετάει"

Η ιστορία του γάτου που έμαθε σ’ ένα γλάρο να πετάει

 

                                                                         Luis Sepoulveda

“Θέατρο Κάτω Από την Γέφυρα”

 

 

Ελπίδα εσύ, είσαι το μόνο που μας μένει…

 

Διαβάστε περισσότερα: Θεατρική Παράσταση "Η ιστορία του γάτου που έμαθε σ’ ένα γλάρο να πετάει"