- Βρίσκεστε εδώ:
- Αρχική
- Ευρωπαϊκά Προγράμματα
- Erasmus+
- Erasmus+
«HOLA» στα Ισπανικά θα πει γεια σας!
Αυτή τη φορά το 3ο Γυμνάσιο Περιστερίου ακολουθώντας την κοίτη του ποταμού έφθασε στην Ισπανία!
‘Ολα όσα περιμέναμε και κάτι παραπάνω ήταν το ταξίδι μας στην Ισπανία…. Η ομάδα μας (4 μαθητές της Β’ και Γ’ τάξης και 3 καθηγητές) είχαμε την ευκαιρία να ζήσουμε την Ισπανική εμπειρία για μια εβδομάδα (10-16 Απριλίου) μέσα στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας.
Φιλοξενηθήκαμε από ένα σχολείο στο Elche de la Sierra, μια κωμόπολη περίπου 2.000 ανοιχτόκαρδων ανθρώπων, στην επαρχία Castilla – la Mancha, πατρίδα του Δον Κιχώτη. Με μουσική και τραγούδια μας υποδέχτηκε το σχολείο (σχετικά μικρό αλλά πολύ φροντισμένο), με γλυκά και ένα σύντομο καλωσόρισμα ο Δήμαρχος. Στη συνέχεια ανακαλύψαμε όλες τις ενδιαφέρουσες γωνιές της πόλης, κάνοντας ένα πρώτο –γιατί θα ακολουθούσαν κι άλλα- τεστ τόσο στην παρατηρητικότητα όσο και στη γλωσσομάθεια μας.
Την επόμενη μέρα επισκεφθήκαμε τον ποταμό Segura και πετάξαμε –για πρώτη φορά!- το «ντρον» ένα τηλεκινούμενο ελικοπτεράκι πουκατασκεύασαν οι Γάλλοι σε συνεργασία με τους Ρουμάνους του προγράμματος και έχει τη δυνατότητα να βιντεοσκοπεί αλλά και να παίρνει διάφορες μετρήσεις σχετικές με την ποιότητα του νερού του ποταμού (θερμοκρασία, οξυγόνο, pH). Παράλληλα περάσαμε και το τεστ κοπώσεως μιας και χρειάστηκε να περπατήσουμε καμιά δεκαριά χιλιόμετρα ανηφορικό μονοπάτι! Οι Ισπανοί μας αντάμοιψαν μ’ ένα εξαιρετικό τραπέζι που είχαν ετοιμάσει οι γονείς των παιδιών. Στο σημείο αυτό μας αντέγραψαν αλλά σαν καλοί μαθητές επίσης μας ξεπέρασαν…
Η γνωριμία μας με την περιοχή και τις ομορφιές της συμπεριέλαβε τις επόμενες μέρες επίσκεψη στο φράγμα της Fuensanta και την εντυπωσιακή μεταλλική γέφυρα Vicaria την ιστορική πόλη Letur όπου πρακτικά έχουν αφήσει τα ίχνη τους όλοι οι πολιτισμοί ξεκινώντας από την παλαιολιθική εποχή και φτάνοντας στις μέρες μας με τους Ίβηρες, τους Ρωμαίους, τους ‘Αραβες και τους Χριστιανούς. Εντυπωσιαστήκαμε ακόμα περισσότερο όμως όταν είδαμε τις πηγές-καταρράκτες του ποταμού El Mundo παραπόταμου του Segura. Είχαμε την ευκαιρία να περπατήσουμε στις όχθες του, να θαυμάσουμε τα «γλυπτά» που δημιουργεί η ροή του ποταμού και να διαπιστώσουμε ξανά πολλές ομοιότητες της χλωρίδας της περιοχής, με αυτή της Ελλάδας.
Το ταξίδι μας όμως δεν ήταν μόνο εκδρομές και φυσιολατρεία, τα παιδιά από όλες τις χώρες παρουσίασαν τις εργασίες πάνω στις οποίες δούλεψαν το προηγούμενο διάστημα, οι καθηγητές επίσης. Προγραμματίσαμε τις επόμενες δράσεις μας για την ολοκλήρωση του προγράμματος και ανανεώσαμε το ραντεβού μας για την επόμενη σχολική χρονιά. Παράλληλα τα παιδιά –αλλά και κάποιοι τυχεροί καθηγητές- συμμετείχαν σε τέσσερα εξαιρετικά εργαστήρια που είχαν προετοιμάσει οι Ισπανοί συνάδελφοι: καλαθοπλεκτική, παραγωγή αιθέριου ελαίου από δενδρολίβανο, ισπανική ομελέττα αλλά και alfombras de serrin, ένα είδος εφήμερου τάπητα του δρόμου που φτιάχνεται με χρωματισμένο πριονίδι, πολλή υπομονή, έμπνευση και μεράκι.
Με γιορτή, φαγητό –πάλι από τους Ισπανούς γονείς- χορούς και συγκίνηση ολοκληρώσαμε την παραμονή μας στο Elche de la Sierra. Οι Ισπανοί φίλοι μας, μας συνόδευσαν την επόμενη μέρα μέχρι το Albacete, πρωτεύουσα της επαρχίας, όπου και αποχαιρετιστήκαμε, παίρνοντας η κάθε ομάδα τον δικό της δρόμο της επιστροφής. Στις αποσκευές μας κουβαλήσαμε κάτι παραπάνω από σουβενίρ. Εικόνες, μυρωδιές, γεύσεις, γνώσεις πάνω σ’ ένα διαφορετικό αλλά οικείο πολιτισμό και κυρίως την αίσθηση της φιλίας και της αλληλεγγύης που μπορεί να καλλιεργηθεί μέσα από την κοινή δράση.
Hasta luego!
Η Ευρώπη «μαγεύεται» από την Ελλάδα
Το 3ο Γυμνάσιο Περιστερίου υποδέχθηκε την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου (1-5/2/2016) τις αποστολές των έξι Ευρωπαϊκών χωρών που συμμετέχουν μαζί με την Ελλάδα στο εγκεκριμένο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ΚΑ2 με τίτλο Au fil de nos cours d eau .Οι αποστολές προέρχονταν από την Γαλλία,Ισπανία Λιθουανία,Ολλανδία ,Ουγγαρία και Ρουμανία και αποτελούνταν από 16 καθηγητές (ανάμεσα σε αυτούς και 2 Διευθυντές) και 24 μαθητές. Οι μαθητές φιλοξενήθηκαν στα σπίτια των Ελλήνων μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
Οι προετοιμασίες για την οργάνωση των εργασιών ,των μετακινήσεων και των εκδηλώσεων είχαν ξεκινήσει εβδομάδες πριν. Οι καθηγητές-μέλη της παιδαγωγικής ομάδας του προγράμματος-αφιέρωσαν πολλές ώρες από τον ελεύθερο χρόνο τους για την υλοποίηση του προγράμματος που είχε σχεδιαστεί από την συντονίστρια Ελληνίδα καθηγήτρια. Πολύτιμοι αρωγοί σε αυτή την προσπάθεια στάθηκαν οι μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, οι γονείς αυτών, οι οποίοι ιδιαίτερα το τελευταίο Σαββατοκύριακο πριν την υποδοχή πρόσφεραν ανεκτίμητες υπηρεσίες σε πολλούς τομείς. (καθαριότητα, μεταφορά θρανίων, διακόσμηση χώρων υποδοχής και εργασιών ) αλλά και άλλοι εθελοντές μαθητές του σχολείου μας.
Η υποδοχή έγινε στο κλειστό Γυμναστήριο του Σχολείου . Μετά το καλωσόρισμα από το Διευθυντή του Σχολείου και την Ελληνίδα συντονίστρια καθηγήτρια, η χορωδία του Σχολείου τραγούδησε αντιπροσωπευτικά ελληνικά τραγούδια (τη διδασκαλία των οποίων είχε αναλάβει η καθηγήτρια Μουσικής του Σχολείου) και η χορευτική ομάδα του Σχολείου χόρεψε αντίστοιχα παραδοσιακούς χορούς (τη διδασκαλία των οποίων είχε αναλάβει ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής του Σχολείου)
Μετά το τέλος της υποδοχής ξεκίνησαν οι εργασίες για τους καθηγητές και τα αντίστοιχα εργαστήρια για τους μαθητές. Οι καθηγητές ασχολήθηκαν με την πρόοδο των εργασιών, συζήτησαν τυχόν δυσκολίες στην υλοποίηση τους και όρισαν νέες προθεσμίες για τα επόμενα στάδια ή την ολοκλήρωση αυτών. Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες παρακολούθησαν και συμμετείχαν σε εργαστήριο παρασκευής σαπουνιού και κηραλοιφής καθώς και κατασκευής κυκλαδικού ειδωλίου. Οργανώθηκε επίσης έκθεση φωτογραφίας με εικόνες από τα ποτάμια των 7 χωρών και οι μαθητές παρουσίασαν στην ολομέλεια τους φυσικούς θησαυρούς της χώρας τους.
Δεν έλειψαν βέβαια οι εκπαιδευτικές επισκέψεις σε τόπους άμεσα συνδεδεμένους με τις δραστηριότητες και εργασίες του προγράμματος. ¨Έτσι λοιπόν πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στον Ερασίνο ποταμό (το μικρό ποτάμι το οποίο μελετά η Ελληνική ομάδα),στον αρχαιολογικό χώρο καθώς και στο μουσείο της Βραυρώνας, στον ποταμό Έρκυνα στη Λειβαδιά, στους Δελφούς όπου παρατηρήσαμε την Κασταλία Πηγή και στην Ακρόπολη .Μέσα από κυνήγι θησαυρού και διαγωνισμό μαθητές και καθηγητές γνώρισαν την ευρύτερη περιοχή της Πλάκας, τα Αναφιώτικα και τις εκκλησίες της περιοχής. Η θεατρική ομάδα του Σχολείου παρουσίασε παράσταση Μαύρου Θεάτρου (μια από τις 18 δραστηριότητες του προγράμματος) με θέμα το ποτάμι και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει γενικότερα λόγω της ρύπανσης.
Οι φιλοξενούμενοι είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν παραδοσιακά ελληνικά φαγητά και γλυκά , όλα φτιαγμένα με μεράκι και αγάπη από τις Ελληνίδες μαμάδες (μερικά και από τους Έλληνες μπαμπάδες).
Την Παρασκευή το απόγευμα έγινε στο κλειστό Γυμναστήριο του Σχολείου η τελετή λήξης των εργασιών και ακολούθησε γιορτή με γυμναστική, χορό και τραγούδι αλλά και φαγητό .
Στην οργάνωση της γιορτής βοήθησαν και μαθητές του Σχολείου που δεν συμμετέχουν στο πρόγραμμα και πρέπει να γίνει ιδιαίτερη μνεία σε αυτούς.
Η ώρα του αποχαιρετισμό και της αναχώρησης βρήκε μαθητές και καθηγητές μια αγκαλιά με δάκρυα στα μάτια να χορεύουν ακόμα και στο προαύλιο κάτω από δυνατή βροχή ,μη μπορώντας να απομακρυνθεί ό ένας από τον άλλο.
«Οι στιγμές μοναδικές, τα συναισθήματα πλούσια και οι εμπειρίες ανεκτίμητες» είναι μερικά από τα λόγια των γονέων ,των μαθητών και των καθηγητών.
«Είχαμε διαβάσει για την Ελληνική φιλοξενία. ¨Όμως αυτό που ζήσαμε αυτές τις μέρες το ξεπέρασε κατά πολύ» έγραψαν στα ευχαριστήρια μηνύματα οι καθηγητές των Ευρωπαϊκών αποστολών αμέσως μόλις έφτασαν στους προορισμούς τους.
3ème Collège de Peristeriou
Kyprou et Psaron 28 Τ.Κ. 12133
TEL: 00302105711701 FAX: 00302105785156
E-mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., Web: http://3gym-perist.att.sch.gr
PROGRAMME
Au fil de nos cours d’eau Contrat : 2014-1-FR01-KA201-002490_6
Echange entre groupe d’élèves
ATHÈNES, GRÈCE 31 Janvier – 6 février 2016
Dimanche 31 Janvier | Lundi 1 février | Mardi 2 février | Mercredi 3 février | Jeudi 4 février | Vendredi 5 février | Samedi 6 février |
Arrivée des délégations, installation à l hôtel et dans les familles, diner à l hôtel. | 8h.30 : Accueil au collège, installation dans la salle de travail. | 8h.30 : Départ pour la rivière Erasinos 10h.00-13h.00 : Visite de la rivière, du site archéologique et du musée d Artemida (Activité 09 : Du monde classique au monde actuel.)Atelier sur place de l organisme | 8.30 : Départ de l école, Journée consacrée au site sacré de Delphes (Activité 09)10h.00 : arrivée à la ville de Lévadhia | 8h.30- 11h.30 : Suite des activités du lundi à l école pour les profs et présentations du travail de chaque pays par les élèves. | 9h.30-12.00Journée dédiée à l exploration des trésors historiques d Athènes : Acropole, Parthénon Thission….. (Activité 09)La visite se fera à pied ; | Départ des délégations |
Dimanche 31 janvier | Lundi 1 février | Mardi 2 février | Mercredi 3 février | Jeudi 4 février | Vendredi 5 février | Samedi 6 février |
10h.00-12.30 : Séance plénière de travail: pour les profs (activités 01,07,08,013,018)2 ateliers pour les élèves :1. fabrication de pommade et de savon à la glycérine
2. fabrication de statuettes (activité 09)
|
« Ornithologiki » (activité o6 album de photos et activité013 : L industrie et l agriculture de notre fleuve) | 10h.00-11h.00 : Visite de la rivière Erkyna, ses sources, ses petits ponts de pierre, le petit théâtre (Activité 09 : Du monde classique au monde actuel)12h.00-14.30 visite du site sacré de Delphes et àde la la source « Kastalia » (Activité 09 : Du monde classique au monde actuel) | 12h.00-13h.00 : Théâtre Xylotehnia : présentation du théâtre noir par l équipe théâtrale du collège sur le thème de l eau. Le titre de la pièce est : « La rivière s est mise en colère» (Activité 015 Théâtre) | 12h.00-13h.30Visite du musée d Acropole et du centre historique | ||
12h.30-13h30 : Déjeuner au collège offert par le comité des parents | 13h.00- 14h.00 : Pique-nique sur place | 14.30-16h.00 : Déjeuner dans un restaurant à Delphes (profs et élèves) | 13h.30 -14h.30 : collation au collège pour les profs, les élèves rentrent dans les familles d accueil.
|
14h.00-15h.00Le repas de midi pris au centre ville | ||
Dimanche 31 janvier | Lundi 1 février | Mardi 2 février | Mercredi 3 février | Jeudi 4 février | Vendredi 5 février | Samedi 6 février |
14h.30-16.30 : première visite au centre historique d Athènes (Plaka, Monastiraki.)Jeu de piste pour découvrir le centre historique d Athènes (activité 09 : Du monde classique au monde actuel) réalisé par l organisme « DRO » | 15h.00-16h.00 : Visite du barrage de Marathon (activité 06 album de photos) | 16h.00-17h.30 : Temps libre dans la ville de Delphes | 14h.30- 16h.30: suite du travail à l école16h30-19.30 temps libre pour les profs, retour a l hôtel et préparation pour une sortie dansante | 15h.00-17h00Temps libre en ville | ||
18h.00 : Repas du soir au centre d Athènes pour les profs, les élèves rentrent dans les familles d accueil. | 17h.00 : Diner dans un restaurant pour les profs, les élèves rentrent dans les familles d accueil. | 17h30 départ pour Athènes,Repas du soir libre ou à l hôtel Titania, les élèves retournent dans les familles d accueil. | 20h.00- Repas du soir dans un restaurant avec de la musique grecque, les élèves rentrent dans les familles d accueil. | 18h.00-!!!!!.boom surprise et diner au collège offert par le comité des parents |
Δεύτερη διακρατική συνάντηση του Erasmus+KA2 του σχολείου μας στην Baktaloranthaza της Ουγγαρίας
Η Ουγγαρία ήταν η χώρα που φιλοξένησε τη 2η Διακρατική συνάντηση των Ευρωπαϊκών χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+KA2 AU FIL DE NOS COURS D’EAU και συγκεκριμένα στην Baktaloranthaza μια αγροτική περιοχή 300 χλ στα Β.Δ της χώρας . Όλες οι αποστολές φιλοξενήθηκαν στους κοιτώνες της σχολής ,σε μια καταπράσινη περιοχή ,σε ένα πολύ καλά φροντισμένο σχολείο, στο οποίο φοιτούν και εσώκλειστοι μαθητές. Πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στα ποτάμια της περιοχής, στην Αγροτική Σχολή της όπου αριθμεί 700 μαθητές και στις καλλιέργειες που ευδοκιμουν εκει,όπως η πάπρικα χαρακτηριστικο προϊόν της χώρας. Στη συνάντηση αυτή έγινε η εκτίμηση,η αξιολόγηση και ο απολογισμός των εργασιών και δραστηριοτήτων της χρονιάς που πέρασε. Συζητήθηκαν οι δυσκολίες και οι τρόποι επίλυσής τους από τις αντιπροσωπείες των χωρών καθώς επίσης τέθηκαν οι στόχοι που πρέπει να πραγματοποιηθουν το 2ο έτος του προγράμματος, ορίστηκαν οι εργασίες, οι καταληκτικές ημερομηνίες καθώς και οι κινητικότητες του 2ου έτους. ¨Ετσι τον Φεβρουάριο 2016 και συγκεκριμένα απο 31/1/2016 έως 6/2/2016 η ελληνική αποστολή θα υποδεχτεί στο σχολείο μας τους μαθητές και καθηγητές απο τις έξι χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, Θα εργαστούμε με χαρά ώστε να προσφέρουμε σε μαθητές και καθηγητές μια μοναδική εμπειρία ζωής, φιλοξενώντας τους και γνωρίζοντας τους την Πανέμορφη χώρα μας με την μακραίωνη παράδοση , με την -ανεκτιμητης αξίας -πολιτιστική μας κληρονομιά με τον μοναδικό φυσικό της πλούτο καθώς και τους ανθρώπους της και…… φυσικά το Σχολείο μας!!! .Εν αναμονή λοιπόν,,,
ΤΟ 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ ΠΕΤΑΕΙ ΠΑΛΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ…ΠΛΕΕΙ ΣΤΑ ΠΟΤΑΜΙΑ ΤΗΣ
Με ενθουσιασμό και διάθεση για νέες συνεργασίες και δράσεις , τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, υποδέχθηκαν οι Καθηγητές, οι Μαθητές και οι Γονείς τηνέγκριση συμμετοχής του 3ου Γυμνασίου Περιστερίου στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+. Το Σχολείο θα συμμετάσχει μαζί με άλλες έξι Ευρωπαϊκές χώρες σε ένα Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα με θέμα τα ποτάμια του τόπου. Η χώρα μας θα παρουσιάσει ένα άγνωστο σχετικά ποτάμι της Αττικής, αλλά πλούσιο σε ιστορία. Οι άλλες χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι οι εξής: Γαλλία (συντονίστρια χώρα), Ισπανία, Λιθουανία, Ολλανδία, Ουγγαρία και Ρουμανία. Το πρόγραμμα είναι τριετές και κατά τη διάρκειά του θα πραγματοποιηθούν μετακινήσεις μαθητών και καθηγητών προς όλες τις συμμετέχουσες χώρες, όπου όλοι μαζί θα παρακολουθήσουν εκδηλώσεις και θα λάβουν μέρος σε δραστηριότητες και εργαστήρια που θα έχει οργανώσει η χώρα που φιλοξενεί τις υπόλοιπες κάθε φορά.
Η γλώσσα επικοινωνίας του Προγράμματος είναι τα γαλλικά και οι μαθητές του σχολείου μας θα μελετήσουν τον ποταμό Ερασίνο που πηγάζει από τον Υμηττό και εκβάλλει στ η θάλασσα κοντά στην Αρτέμιδα, δημιουργώντας ένα Δέλτα καταφύγιο πολλών πτηνών προστατευμένο από το Δίκτυο Natura 2000, θα γίνει το πεδίο ερευνών τους.
Οι προβλεπόμενες δράσεις κατανέμονται με τρόπο ώστε το πεδίο ερευνών των μαθητών να είναι διευρυμένο και αρωγός στην ανάπτυξη της διαπολιτισμικής κουλτούρας μέσα από τις κινητικότητες.
Το τριήμερο 12-14 Νοεμβρίου 2014 πραγματοποιήθηκε μια πρώτη διακρατική συνάντηση στο Mirepoix της Γαλλίας, όπου τέθηκαν οι βάσεις του Προγράμματος, έγινε κατανομή των επιμέρους εργασιών, απαντήθηκαν ερωτήματα και ορίστηκαν οι πρώτες κινητικότητες μαθητών και καθηγητών μέχρι τον Μάιο 2015.
Έτσι λοιπόν η συντονίστρια καθηγήτρια του 3ου Γυμνασίου Περιστερίου και δύο ακόμα από την παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος «πέταξαν» στη Γαλλία και παρακολούθησαν τις εργασίες, όπου μεταξύ άλλων παρουσίασαν την πόλη του Περιστερίου και το Σχολείο. Ξεναγήθηκαν στους χώρους του Σχολείου και στα άριστα εξοπλισμένα εργαστήριά του.
Η εμπειρία που αποκομίσαμε μετά την πρώτη συνάντηση έδειξε ότι αφηρημένες έννοιες όπως «πολυφωνία, πολυεθνικότητα, διαπολιτισμικότητα» όταν εφαρμοστούν βοηθούν στο να παραμεριστούν τα χάσματα και οι προκαταλήψεις και συμβάλλουν στο άνοιγμα των οριζόντων στην εκπαίδευση.
Το blog του Erasmus+
http://wesolowskisylvie.wix.com/afch2o#!home/mainPage
Tο logo του Erasmus+
Programme provisoire » (susceptible d’être encore modifié) de la réunion transnationale du
12 NOVEMBRE AU 14 NOVEMBRE 2014
A MIREPOIX / FRANCE
MERCREDI 12 NOVEMBRE
-Arrivée des partenaires à 15h45 à la gare de PAMIERS (départ 14h49 de la gare Matabiau de TOULOUSE)
-Nous venons vous chercher et vous amenons à MIREPOIX pour une visite guidée du centre ville et une réception à la MAIRIE (présence de la presse et d’un groupe d’élèves « journalistes »)
-pause internat ou hôtel
-repas restaurant centre de MIREPOIX à 20h00/20h30
JEUDI 13 NOVEMBRE
-Début de la réunion de travail à 8h30
-Chaque partenaire à tour de rôle (10/15 mn) présente en français son établissement (taille, nombres d’élèves, types d’élèves, âge…), son système éducatif, son fleuve et sa ville. (Localisation sur carte, photos…). Pensez aux clés USB.
-PAUSE détente vers 10h point presse/intervention de lycéens « journalistes »
-Présentation du blog et des fiches-actions (voir modèle ci-joint) que vous aurez pré-remplies si vous êtes responsable d’activité
-rappel du planning de mise en place des activités
-13h repas commun à la cantine (pris en charge par MIREPOIX)
-14h départ pour une visite du patrimoine local
-retour vers 18h
-repas en ville
VENDREDI 14 NOVEMBRE
-Début de la réunion de travail à 8h30
-suite fiche-action si besoin
-visite ateliers (construction du bateau miniature)
-réflexions sur l’évaluation diagnostique, intermédiaire et finale de chaque activité
-travail commun sur les critères de sélection des élèves pour la participation aux différentes mobilités
-réflexion sur le contenu des 2 semaines de mobilité d’élèves en 2014 (ROUMANIE/PAYS-BAS) Activités, ateliers de travail, présentations, sessions de formation, activités découverte…
-REPAS 13h à la cantine de l’établissement (pris en charge par MIREPOIX)
-14h suite et fin session de travail (à définir. Assistance à des cours?)
-fin d’apm « pot » de départ à MIREPOIX
-Puis nous vous ramenons en début de soirée à la gare de PAMIERS pour que vous preniez le train pour TOULOUSE et votre hôtel.
SAMEDI 15 NOVEMBRE
-départ de chaque partenaire vers son pays depuis l’aéroport de TOULOUSE BLAGNAC
LES MEMBRES DE LA DIRECTION DE NOTRE ETABLISSEMENT
M Joseph BUISAN (proviseur)
M Jean-Pierre ACHE (proviseur adjoint)
M Karim GHILACI (gestionnaire)
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 1
1) Γνωρίζετε μεθόδους επίλυσης συγκρούσεων?
ναι/όχι
2) Ακούσατε να μιλούν για μία αντιπαράθεση συνδεδεμένη με το νερό στην περιοχή σας φέτος?
ναι/όχι
3) Γνωρίζετε πως να κάνετε ώστε να αναδυθούν διαφορετικές απόψεις πάνω σε ένα θέμα?
ναι/όχι
4) Μπορείτε να αναφέρετε 2 πιθανές πηγές συγκρούσεων συνδεδεμένες με τη χρήση του νερού στην περιοχή σας?
ναι/όχι
5) Μπορείτε να αναφέρετε 2 δράσεις που μπορούμε να κάνουμε για να προστατεύσουμε το ποτάμι μας
ναι/όχι
6) Γνωρίζετε μέτρα προστασίας συνδεδεμένα με το νερό σε εθνικό επίπεδο?
ναι/όχι
7) Σε επίπεδο ευρωπαϊκό γνωρίζετε πως προστατεύονται οι σημαντικές περιοχές οικολογικού ενδιαφέροντος?
ναι/όχι
8) Γνωρίζετε μέτρα που πρέπει να παρθούν σε περίπτωση μόλυνσης του νερού?
ναι/όχι
9) Γνωρίζετε 2 μεθόδους ευαισθητοποίησης του κοινού σχετικά με προβλήματα νερού?
ναι/όχι
10)Έχετε ήδη επισκευθεί σημαντικούς υδροβιότοπους;
ναι/όχι
ERASMUS +
Εργασία σε ομάδες
https://www.flickr.com/photos/129685086@N06/sets/72157651151584182
Φωτογραφίες από την επίσκεψη στην Ολλανδία: https://www.flickr.com/photos/129685086@N06/sets/72157651177232526
«Τα ταξιδιάρικα πουλιά» παίρνουν συνέντευξη
Στο πλαίσιο των εργασιών του εγκεκριμένου Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+με τίτλο «AU FIL DE NOS COURS D’EAU» η ομάδα «ταξιδιάρικα πουλιά» του σχολείου με τον Διευθυντή και 3 εκπαιδευτικούς επισκέφτηκαν τον Ερασίνο ποταμό στη Βραβρώνα του Δήμου Μαρκόπουλου και πήραν συνέντευξη από τον ιστορικό και κάτοικο της περιοχής κο Μεθενίτη καθώς και από την εκπρόσωπο του Δήμου κα Σκοπελίτη πολιτικό μηχανικό.
Η ομάδα του σχολείου αποτελείτο από 22 ενθουσιώδεις μαθητές οι οποίοι είχαν μοιραστεί και τους ρόλους.Για τις ανάγκες της συνέντευξης 2 μαθητές ήταν οι καμεραμάν της παρέας οι οποίοι είχαν αναλάβει το δύσκολο έργο της βιντεοσκόπησης. Μία μαθήτρια με δημοσιογραφικό μαγνητόφωνο αφού προλόγισε τους καλεσμένους φρόντιζε για την μαγνητοφώνηση της συνέντευξης. Οι υπόλοιποι μαθητές χωρισμένοι σε 4 ομάδες έθεταν τις ερωτήσεις στους συνεντευξιαζόμενους.
«Τα ταξιδιάρικα πουλιά» τις 2 προηγούμενες εβδομάδες με τη βοήθεια της καθηγήτριάς τους σκέφτηκαν και συνέταξαν τις ερωτήσεις που θα έθεταν. Τις χώρισαν δε σε 4 κατηγορίες οι οποίες είναι:
α΄ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ,
β΄ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ
γ΄ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ,
δ΄ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΑΟ
Κατά γενική ομολογία η ομάδα «Τα ταξιδιάρικα πουλιά» πέταξε κυριολεκτικά,άφησε έκπληκτους τους συνεντευξιαζόμενους για τον επαγγελματισμό με τον οποίον αντιμετώπισαν την κατάσταση,τον αυθορμητισμό και τις γνώσεις τους για το θέμα. Ο διευθυντής του σχολείου κος Πανόπουλος δήλωσε ότι είναι ενθουσιασμένος ,αν και διστακτικός στην αρχή για τέτοιου είδους εγχειρήματα.
Για μία ακόμη φορά διαπιστώσαμε ότι στο πλαίσιο της ομαδοσυνεργατικής δράσης επιτυγχάνεται η ανάδειξη ιδιαίτερων ταλέντων και κλίσεων μέσω της ενεργητικής συμμετοχής και εμπλοκής των μαθητών, της αυτονομίας ,της αυτενέργειας και της αλληλεπίδρασης. Αναπτύσονται οι επικοινωνιακές ικανότητες των μαθητών, η αμοιβαιότητα και η μεταξύ τους συνεργασία. Καλλιεργείται η κριτική σκέψη, το συναισθηματικό κλίμα και ανώτερες πνευματικές δεξιότητες.
Οι δράσεις αυτές συμβάλλουν τέλος στην κοινωνικοποίηση (ιδιαίτερα των μελών εκείνων που για διαφόρους λόγους διστάζουν να εκτεθούν) και στη δημοκρατική αγωγή και ήθος των μαθητών