Τα τελευταία νέα
Τίτλοι άρθρων
Σας προσκαλούμε την Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2015 και ώρα 17.30μ.μ. στο σχολείο, για συζήτηση θεμάτων που αφορούν την Γ’ τάξη, όπως η τριήμερη εκδρομή, το κόστος της οποίας υπολογίζεται σε περίπου 150 ευρώ, η συμπεριφορά των μαθητών στο σχολείο, η προετοιμασία για το λύκειο κ.α.
Η ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Η τελευταία συνάντηση στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Comenius έλαβε χώρα στην Αλεξάνδρεια της Ρουμανίας (3-5/06/15) και φιλοξενήθηκε στο Γυμνάσιο Mihai Viteazul, όπου παραβρέθηκαν η συντονίστρια του προγράμματος και μια καθηγήτρια από το 3ο Γυμνάσιο Περιστερίου.
Η πτήση προς Βουκουρέστι σύντομη. Προορισμός, το ορεινό χειμερινό θέρετρο Ποιάνα Μπράσοβ, σημείο συνάντησης όλων των αποστολών. Η διαδρομή προς τα Καρπάθια μαγευτική. Φτάνοντας μεσάνυχτα στο θέρετρο μας υποδέχθηκαν οι φίλοι μας υπό το φως του φεγγαριού.
Το τοπίο που αντικρίσαμε το πρωί μας έκοψε την ανάσα. Βρισκόμασταν στην καρδιά των Καρπαθίων! Πρώτος μας σταθμός στο Μπρασόβ της Τρανσυλβανίας το κάστρο Μπραν ή κάστρο του Κομή Δράκουλα, ένα από τα πιο δημοφιλή αξιοθέατα της Ρουμανίας. Εδώ μάθαμε ότι ο Κόμης Δράκουλας ή Βλαντ Ντρακούλ ο Τρίτος, πραγματικά υπήρξε ως Πρίγκιπας της Βλαχίας, εθνικός ήρωας και κατά κόσμον γνωστός ως «Βλαντ ο Παλουκωτής» λόγω των «ιδιαίτερων» μεθόδων που χρησιμοποιούσε ενάντια στους εχθρούς του. Ο Βλαντ Ντρακούλ γεννήθηκε το 1431 στην Τρανσυλβανία, μια ορεινή περιοχή στη σύγχρονη Ρουμανία .
Επόμενος σταθμός το μαργαριτάρι των Καρπαθίων, το θέρετρο Σινάια, πατρίδα πολλών βασιλιάδων της Ρουμανίας. Εκεί ξεναγηθήκαμε στα κάστρα Πέλες και Πέλεσορ. Το πολυτελές κάστρο Πέλες υπήρξε θερινή κατοικία του Καρόλου Ι (1883) και το πιο διακριτικό κάστρο Πέλεσορ σε στυλ art nouveau ήταν το γαμήλιο δώρο του βασιλιά στον ανιψιό.
Γεμάτοι εικόνες πήραμε το δρόμο της επιστροφής στην Αλεξάνδρεια.
Την τελευταία μέρα στο Γυμνάσιο Mihai Viteazul η υποδοχή από τους μικρούς μαθητές με την εξαιρετική χορωδία τους ήταν συγκινητική, καθώς τραγούδησαν σε όλες τις γλώσσες του προγράμματος συνθέσεις καταξιωμένων ευρωπαίων συνθετών. Οι μεγαλύτεροι μαθητές μας προσέφεραν με περηφάνια τυπικά εδέσματα των χωρών του Προγράμματος που ετοίμασαν μόνοι τους σε ένα όμορφα διακοσμημένο χώρο με παραδοσιακές στολές.
Οι μαθητές εργάστηκαν ξεχωριστά σε μεικτές ομάδες και μυήθηκαν στο origami – στην καλλιτεχνία διπλώματος χαρτιού.
Η ομάδα των καθηγητών εργάστηκε πάνω στην αξιολόγηση του προγράμματος, συζητώντας και εξετάζοντας διεξοδικά την επίτευξη των άμεσων και έμμεσων στόχων.
Στο τέλος της διετούς μας διαδρομής, στο κλείσιμο του προγράμματος Comenius οι άμεσοι στόχοι που μπορούμε να πούμε ότι επετεύχθησαν είναι οι παρακάτω:
– η απόκτηση διαπολιτισμικής ευαισθητοποίησης,
-η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων για την προσωπική ανάπτυξη,
-η δραστηριοποίηση των συμμετεχόντων ως ενεργών πολιτών,
-η προαγωγή ίσων ευκαιριών στη εκπαίδευση,
-η προαγωγή εκμάθησης ξένων Γλωσσών και της χρήσης ΤΠΕ
Αναμφισβήτητα το ευρωπαϊκό πρόγραμμα στο οποίο συμμετείχε τα δυο τελευταία χρόνια το 3ο Γυμνάσιο Περιστερίου πρόσφερε ποκίλες παιδαγωγικές εμπειρίες και ερεθίσματα τόσο στους εκπαιδευτικούς όσο και στους μαθητές. Αποτέλεσε το κίνητρο για επικοινωνία μεταξύ των ευρωπαϊκών σχολείων ,τη συνειδητοποίηση από όλους ότι ανήκουμε σε μια ευρωπαϊκή οικογένεια διατηρώντας τη διαφορετικότητά μας από τη μία και ενισχύοντας την ενότητά μας από την άλλη.
Ο κύριος σκοπός του είναι να προωθήσει το ενδιαφέρον για την Ευρωπαϊκή ιστορική κληρονομιά και την ίδια ώρα να ενισχύσει την ταυτοποίηση της τοπικής και της Ευρωπαϊκής κοινότητας, με την έννοια της ενότητας στην ποικιλομορφία (In varietate Concordia). Η ποικιλομορφία αποτελεί κρίσιμο αντίβαρο στην τάση απώλειας της ταυτότητας και των πολιτισμικών ριζών στην εποχή της παγκοσμιοποίησης. Η ενότητα δίνει έμφαση στις κοινές Ευρωπαϊκές μας αξίες που είναι αποτέλεσμα της κοινής μας κληρονομιάς από την αρχαιότητα ως σήμερα.
Απαραίτητο μέρος της προσέγγισης αυτής αποτελούν οι κινητικότητες των μαθητών και των καθηγητών στην Ευρώπη μαζί με τη χρήση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας. Μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης συμμετείχαν σε δραστηριότητες σε πολυεθνικές ομάδες και αποκτησαν ενεργές, βιωματικές εμπειρίες εξερευνώντας, αξιολογώντας, χαρτογραφώντας, συναντώντας εθελοντικές ομάδες, ασχολούμενοι με τη μουσική, το χορό και την τέχνη. Τα αποτελέσματα αυτά φτάνουν στη σχολική κοινότητα μέσω παραδοτέων όπως ιστοσελίδες, εκθέσεις, ιδέες για σχέδια μαθημάτων, γιορτές της «Ευρωπαϊκής μέρας», εργαστήρια και παρουσιάσεις.
Όμως τα Ευρωπαϊκά σχέδια του 3ου Γυμνασίου δεν σταματούν εδώ.
Το σχολείο συνεχίζει με 2 νέα προγράμματα Erasmus+KA1, Erasmus+KA2 και ελπίζει να εμπλέξει περισσότερους μαθητές, εκπαιδευτικούς και φορείς της τοπικής κοινωνίας.