Τα τελευταία νέα
Τίτλοι άρθρων
ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΣΤΗ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗ ΦΥΣΗ
Οι μαθητές και μαθήτριες της Περιβαλλοντικής ομάδας του 3ου Γυμνασίου Περιστερίου, η οποία είναι μία από τις ομάδες του εγκεκριμένου Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο: Au fil de nos cours d eau και κωδικό 2014-1-FR01-KA201-002490-4, πραγματοποίησαν τριήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο Θέρμο από 18 έως 20 Μαρτίου 2016 όπου υλοποίησαν το Περιβαλλοντικό πρόγραμμα με θέμα : «Ποτάμι –Πηγή Ζωής»
Στις 18 Μαρτίου, ημερομηνία της προγραμματισμένης περιβαλλοντικής επίσκεψης στο ΚΠΕ Θέρμου μαθητές και καθηγητές ξεκίνησαν για ένα εναλλακτικό τρόπο μάθησης, βιωματικό, ευχάριστο, πιο αποτελεσματικό, κατευθείαν από τις πηγές, κοντά στη φύση, στους δρόμους, στα χωριά, κοντά στον ποταμό Εύηνο, μακριά από τις αίθουσες διδασκαλίας και την ανία της τάξης.
Τους μαθητές καλωσόρισε ο υπεύθυνος του Κ.Π.Ε. κ. Αγγελόπουλος και στη συνέχεια ακολούθησε ενημέρωση για το συγκεκριμένο πρόγραμμα από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς του ΚΠΕ. Έγινε μια παρουσίαση του νομού Αιτωλοακαρνανίας, των προγραμμάτων του ΚΠΕ και προβολή του ποταμού Εύηνου και των παραποτάμων του, βασικό θέμα της επίσκεψης της ομάδας.
Οι μαθητές ενημερώθηκαν για την εφαρμογή της αειφόρου ανάπτυξης, μιας ανάπτυξης δηλαδή που θα ικανοποιεί τις ανάγκες του σημερινού ανθρώπου χωρίς να στερεί από τις επόμενες γενιές το δικαίωμα αυτό, για τη σημασία του νερού στη ζωή μας, τους τρόπους με τους οποίους το εξοικονομούμε, το σπαταλάμε και το ρυπαίνουμε.
Στη συνέχεια, χωρίστηκαν σε ομάδες, παρέλαβαν τους φακέλους με το ενημερωτικό –υποστηρικτικό υλικό και τα φύλλα εργασίας και έμαθαν την ιστορία και την αξία που έχει ο ποταμός Εύηνος για την περιοχή. Ακολούθησε μια διαθεματική προσέγγιση του θέματος μέσα από τη Βιολογία (χλωρίδα-πανίδα), τη Γεωγραφία (παραπόταμοι-περιοχές) και τη Λογοτεχνία (μύθοι και παραδόσεις που συνδέονται με τον Εύηνο ποταμό).
Κατόπιν βγήκαν στο πεδίο όπου περπάτησαν δίπλα στο ποτάμι και οι ομάδες άρχισαν τις εργασίες τους. Παρατήρησαν την ευρύτερη περιοχή και κατέγραψαν τις χρήσεις της γης (καλλιέργειες, βοσκότοποι, βιομηχανίες) καθώς και τις πιθανές ανθρώπινες παρεμβάσεις (φράγμα, γέφυρα, εκτροπή). Ακολούθησε καταγραφή ορατής ρύπανσης (πλαστικά, κουτιά, μέταλλα) και προσπάθεια εντοπισμού της πιθανής πηγής που την προκάλεσε (εργοστάσιο, χωματερή). Ένημερώθηκαν για την ατμοσφαιρική –βαρομετρική πίεση του αέρα και κατέγραψαν την θερμοκρασία και την υγρασία στην περιοχή .Μέσα σε ειδικά δοχεία πήραν δείγμα νερού και τόσο με την απλή παρατήρηση όσο και με τα κατάλληλα όργανα που τους δόθηκαν κατέγραψαν την ποιότητα- καθαρότητα, μέτρησαν την θερμοκρασία, μέτρησαν την αγωγιμότητα, το pH, μέτρησαν την ταχύτητα του νερού και ακολούθησαν παιχνίδια στο ποτάμι με σκοπό την εμπέδωση όσων παρουσιάστηκαν με ένα καθαρά βιωματικό τρόπο. Επέστρεψαν στο ΚΠΕ , συμπλήρωσαν τα ερωτηματολόγια αξιολόγησης και προετοίμασαν την παρουσίαση της τελευταίας μέρας η οποία είχε τη μορφή δημόσιας συζήτησης όπου οι μαθητές ανέλαβαν ρόλους και ανέπτυξαν τις θέσεις και τα επιχειρήματα τους. Κατάφεραν να εξισορροπήσουν τις αντιθέσεις και να φτάσουν στον τελικό στόχο τους που ήταν η διατήρηση της βιοποικιλότητας στην περιοχή ,χωρίς να σταματήσει η οικονομική και πολιτιστική ανάπτυξη του τόπου. Η περιβαλλοντική αυτή δράση ήταν μια σημαντική εμπειρία για τους μικρούς μαθητές και τους μετέδωσε κάποιες από τις αρχές και τις αξίες που πρέπει να έχει ο αυριανός πολίτης ώστε να συνειδητοποιήσει την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το περιβάλλον και να αναλάβει ενεργό δράση για την προστασία του. Φεύγοντας ευχαρίστησαν τους εκπαιδευτικούς του ΚΠΕ για την θερμή υποδοχή και τις γνώσεις που τους πρόσφεραν.
Εκπαιδευτική επίσκεψη στη βιομηχανία γάλακτος «ΔΕΛΤΑ» στον Ταύρο (19/2/2015)
Στα πλαίσια του μαθήματος της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ σε συνδιασμό με το project της β’ τάξης του 3ου γυμνασίου Περισττερίου για την διατροφή και συγκεκριμένα για τη σπουδαιότητα του γάλακτος στην διατροφή μας επισκευθήκαμε τη γαλακτοβιομηχανία της «ΔΕΛΤΑ».
Το γάλα εφοδιάζει τον οργανισμό με τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά περισσότερο από κάθε άλλη τροφή και γι΄αυτό θεωρείται η πιό πλούσια τροφή της φύσης. Πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής κάθε ανθρώπου (με ελάχιστες εξαιρέσεις ανθρώπων που παρουσιάζουν προβλήματα) γιατί μας προσφέρει ουσιώδη θρεπτικά συστατικά όπως ασβέστιο, φώσφορο, βιταμίνη D, B2, πολύτιμες πρωτείνες υψηλής βιολογικής αξίας, βασικά αμινοξέα όπως και βιταμίνες Α και Β1 (σε μικρότερη ποσότητα).
Η επίσκεψη ξεκίνησε με την ενημέρωση των μαθητών στην αίθουσα διαλέξεων της επιχείρησης γιά πάρα πολλά θέματα σχετικά με την λειτουργία της επιχείρησης. Ιστορία της επιχείρησης, συστατικά του γάλακτος, μέθοδος επεξεργασίας τπυ γάλακτος, τεχνολογία παραγωγής παστεριωμένου γάλακτος (ομογενοποίηση, παστερίωση, αποκορύφωση, ανάμειξη, συσκευασία).
Προετοιμασία των μελών της ομάδας για την είσοδο στους εργοστασιακούς χώρους. Γιά την περιήγηση στους εργοστασιακούς χώρους απαιτείται η κατάλληλη ενδυμασία που παρατηρούμε στην εικόνα, για λόγους καθαριότητας και ασφάλειας των προϊόντων. Η δίωρη ξενάγηση έχει ολοκληρωθεί και στα μέλη της ομάδας προσφέρθηκαν αναμνηστικά δώρα.
Ευχαριστήσαμε την κ. Κουμούτσα Κων/να υπεύθυνη της πολύ αναλυτικής και ξεχωριστής ξενάγησης και τις συνοδούς καθηγήτριες κ.Τζίνου και κ. Λέτσιου γιά την βοήθειά τους για την ασφαλή μεταφορά των μαθητών. Οι μαθητές επέστρεψαν στο χώρο του σχολείου ικανοποιημένοι.
Φωτογραφίες: https://www.flickr.com/photos/129685086@N06/sets/72157650729114350/